středa 24. října 2012

Zpovědnice - po první etapě

Vyvolení mají za sebou první měsíc a vlastně první etapu soutěže. Museli se přemístit na místo, rozkoukat, domluvit, zařídit všechny náležitosti, nakonec i zajistit automobil a vyrazit na cesty. Celou cestu jsme jejich počínání sledovali a zaznamenávali. Neměli jsme ale zatím možnost zeptat se jich na osobní pocity, zážitky, zkušenosti či problémy. Nyní nastává jedna z mimořádných příležitostí, kdy mají možnost se otevřeně vyjádřit.


Vjíždíme do druhé etapy
 

Mládí má zelenou a tak se ptáme nejdříve Michala

 

"Hmmm, vezmu to asi po bodech, jak mě tak napadnou...

O lidech: platí, co říkali všichni, co už tady byli. Místní jsou přátelští, usměvaví, vstřícní a vždy rádi pomohou. Zatím jediný postřeh, který můžu dát o nativních, domorodých Maorcích, nebo jak se to řekne česky? Maoři? Jo maoři, takže jsou všichni strašně tlustí. S Lukášem jsme se shodli, že je to tím, že je bílí dobře krmí, aby je Maoři nesežrali.

O kultuře bydlení: ta je hodně jiná než u nás. Domy jsou tu z papundeklu, připomínají spíš něco, co bychom u nás nazvali víkendovou chatkou a podobně spartansky jsou i vybaveny. Zčásti je to nutnost kvůli zemětřesení, cokoliv kamenného by pří nejbližším zemětřesení spadlo.

O přírodě: obrovská rozmanitost a kontrasty, v jednu chvíli jste v buši a pak zase v pralese, pak na horské louce. Můžete vidět tuleně na pláži, na kterého z deseti metrů kouká kráva na pastvině. A to jen za prvních pár týdnů, těším se co dalšího nám Zéland nabídne.

O počasí: extrémně proměnlivé, v jednu chvíli si užíváte slunce a za deset minut mrznete a padají kroupy. Velké rozdíly mezi teplotou ve dne a v noci.

O soutěži Vykyvení: Jsem rád, že jsem jel, už jen za první etapu show mám velké množství nových zážitků a zkušeností. A jsem si jistý, že jich spousta ještě přibyde.

 

 

Tak a teď je řada na starším, na Lukášovi, tak povídej co máš na srdci ty:

 

Michal toho už hodně řekl, hodně se mi tu líbí. Lidi jsou kontaktní a do určité míry otevření a vstřícní a to já taky, takže mne občas musí Michal odtrhávat z družných rozhovorů, do kterých se zaplétám úplně všude. Vesměs nám fandí v té příležitosti, co na následující rok máme. Jsou hodně hrdí na svou zemi, a na to co produkují, zejména kvalitní potraviny, které ve velkém exportují.

Příroda je tu úžasná, ještě dlouho mě tu budou dostávat obrovské kapradiny, a ta všudepřítomná zeleň a vše kvetoucí, i když to bude asi jarem :o). Myslím, že už jsme cítili i zemětřesení, i když Michal tvrdí, že jen okolo budovy ve které jsme byli projel náklaďák, tak nevím. No snad ještě nějaké znatelné, ale neničící zažiju. Abych si byl jistej, že to není náklaďák. No a show je zatím zajímavá, dostáváme úkoly které jsou někdy docela šílené, třeba výlet údolím řeky, měl jsem uplně mokrý a studený nohy asi 4 hodiny a pak už se do řeky ani nechtělo, že si vyměním teplou vodu v botách za čerstvou studenou. Nebo při výletu k majáku, kam jsme nedošli, mě ten tuleň fakt strašně vyděsil, i když medvěd by byl horší, tuleň jen zařval, nadával a utekl :o)

A co mě bavilo jídlo u Gill. Pokaždé když vařila tak bylo několik různých zeleninových příloh, třeba kaše z mrkve a kaše z dýně a muškátového oříšku. Vypadalo to divně ale chutnalo to parádně. Na oplátku jsem vařil guláš s knedlíkem, a myslím že se to povedlo a taky si pochutnali. Čeká nás teď víc cestování, tak doufám že to uchodíme, četl jsem že některý tracky jsou docela drsný. Tak schválně na který nás pošlou? Jsem taky zvědav, kde si vyděláme, teď je mezisezona, sezoní práce nejsou... takže napětí zůstává. Jo, málem bych zapomněl, řízemí vlevo..tak to je skoro na kapitolu, ale díky treninku na kole už to jde a jen minimálně se načapeme, hlavně za křižovatkou, že jsme v protisměru :o) No a s Michalem? Ale jo, celkem to dáváme, i když asi to bude jako s tím počasím :o) - chvíli slunečno a pak za deset minut kroupy. Ale věřím, že přijde stálejší léto :o).

Lukáš a Michal - první měsíc
 

A co čeká Vykiwené teď, na začátku druhé etapy? Jak a kam budou cestovat? Co uvidí a zažijí?

To zjistíte už brzy - sledujte dál a pečlivě naší reality show Vykiwení !!!

 

1 komentář:

  1. očekávám historku o Maorech co chtějí sníst Lukáše a zachránci Michalovi:)Nebo jak jinak vysvetlit tu Lukášovu jizvu mezi očima?:-)

    OdpovědětVymazat